SCRC Sweden BikeMeet 2014

Něco málo přes třicet motocyklů a čtyřicet bikerů z českých chapterů SCRC se zúčastnilo národního Švédského srazu SCRC v Jönköpingu.
Středeční průjezd Polskem měla naše severomoravská větev pohodový. V Německu se bohužel naplnila nepříznivá předpověď. Před Berlínem jsme se na benzince plánovaně potkali s východočeským chaptrem a částí centralistů již v dešti. A pršelo nám až téměř do cíle v Rostocku. Noční sedmihodinový přejezd trajektem do švédského Trelleborgu byl bez problémů. Jen jsme trošku zatáhli za lihový Kinedryl a okradli jsme se aspoň o dvě hodinky spánku.
Ve čtvrtek ráno nás v přístavu čekal člen Švédského klubu SCRC, který nás přetáhl po pobřeží až k mostu, který vede ze Švédska do Dánska až do Malmö, kde jsme si prohlídli známý "točící dům". Pak si nás vnitrozemím postupně předávali švédští vůdci až do kempu v městečku Bankeryd nedaleko Vidablicku. Po ubytování v chatkách jsme zahájili družbu se švédskými členy našeho klubu. Ta končila chluboko po půlnoci, kdy v provizorním baru zůstaly už jen zbytky české grupy.
V pátek dopoledne pro nás Švédi připravili vyjížďku do kolébky Švédska, hradu Läckö Slott postaveného v roce 1298. Z hradu jsme zamířili do prodejny Harley-Davidson a mnoha dalších doplňků a dílů MC Konsult v Lidköpingu. Zde se konala zrovna nějaká promo akce s malým občerstvením a slevovými akcemi. Další zastávka byla v zatopeném lomu poblíž městečka Kinnekulle, dokud jsme pokračovali na nesalekou rozhledu. Bohužel už je podvečer a zavíračka. Stihli jsme akorát nějaké zmrzky v restauraci. Večer opět proudí veselá družba se Švédy, Náš Generál se chopil recitace na opuštěném pódiu stejně jako vytříbené kytarové hry na koště a opět jsme účastni zavírání baru.
V sobotu dopoledne vyjíždíme s Evíkem spolu s Východočechy do nedalekého Jönköpingu na návštěvu muzea sirek. Vše se nachází v původním domě, kde byla výroba zahájena. V okolních lehce modernějších historických halách, kde se postupně výroba rozšířila, se nachází plno malých obdhůdků a kaváren. U nás by tam byly velkosklady s čínskými šmejdy. Po shlédnutí zajímavé expozice se vracíme na oběd do kempu. Pak ještě s velice malou skupinkou jedeme do obchůdku v městečku Gränna s místními tradičními bonbóny. Ostatní se zalekli těžkých mračen, ze kerých na nás cestou trochu sprchlo. Kdyby vedoucí kolony zastavil dříve, ani bysme v pláštěnkách nepromokli ;o) Po návratu a výměně mokréch svršků ještě vyjíždíme do 20 kilometrů vzdáleného přístavu jachet. Slunce už zapadá, počasí je nádherné, prstě romantika jako hrom :o) Sobotiní večer už je družba poněkud opatrnější. Přeci jen ráno vyrážíme.
V neděli dopoledne vyrážíme opět s východočeskou skupinkou po dálnici ci nejrychleji k jižnímu pobřeží abychom se ještě před odjezdem podívali na místní "Stonehange" s názvem Ales Stenar, nacházející se na pobřeží u městečka Ystad. Čeká nás už jen dorbný zbytek cesty do švédského přístavu a opět cesta přes noc do rostockého přístavu. Tentokrát s třemi švédskými přírůstky Henkem, Sonnym a Thomassem, kteří s námi jedou do ČR, aby se naoplátku zúčastnuli našeho klubového European Bike Meeting 2014.
V pondělí ráno se rozdělujeme na několik skupinek. Opět pokračujeme dál s východočeskou skupinou až za Berlín. Odtud už jedeme jen s Generálem, Zdenym s Rendy a Zdeňkem na Polsko. Prvních padesát kilometrů polské dálnice od Berlína na Wroclav je ale naprosto tragických. Česká D je proti tomu jako čerstvě položený asfalt. Přitom v opačném směru je krásný asfaltový povrch. Tohle vědět, tak jedeme pře Hradec. No, co už. Těsně před placeným úsekem se od nás odpojuje zbytek naší skupinky a už sami s Evíkem pkračujeme v dešti, s vybržděním polskou cisternou (chytit ho později na benzince, rozhodím mu sandál, šmejdovi) až do suché Ostravy. Další deštík už nás čeká jen pár posledních kilometrů od domova.

V májové AKCI nyní máte fotoknihy s 25% a větší vyvolané fotky, vč. všech plakátů s 27% slevou. Neváhejte slevy využít. A nově nemusíte zadávat žádný kód. Slevu na produkty v akci získáte automaticky. Akce platí do 5. 5. 2024