Vyjížďka k Vinckovi

Krasné chaloupky u Vincka ve slovenském Ždiaru jsou zamluvené na všechny víkendy a tak využíváme Evčina volna v nepřetržitém provozu, jednoho státního svátku a vyjíždíme uprostřed týdne. Předpověď není na nadcházející dny nic moc ale při ranním odjezdu to vypadá ještě skvěle. Zastavujeme v salaši Krajinka u Ružomberku na nějaké čerstvé pečivo na svačinku. To už je zamračeno a stále celkem teplo. Těsně před odbočkou do Vysokých Tater v Litpovském Petrovi začíná pršet a tak si oblékáme nepromoky a přejíždíme na dálnici. Samozřejmě po dešti ani památky a Tatry se zdají v pohodě. Na prvnín sjezdu Východná jdou tedy nepromoky dolů a vracíme se do Tater. Za Tatranksou Lesnou sjíždíme do Staré Lesné, kde zastavujeme o půl druhé odpoledne na oběd v doporučené taverně Montis. Zrovna otevírají, fajně pokecáme s jedním z majitelů a nacpeme si břicha k prasknutí. Běhme jídla se však zatahuje a začíná pršet. Do Wildparku v nedaleké Veľké Lomnici tak přijíždíme zase v pláštěnkách. Ve Wildparku je velice krásné prostředí, zajímavý výklad s možností si některá zvířata ošahat. Dokonce i Evička mající strach z hadů si nakonec nechá po,ožit anakondu kolem krku ;-) Opět v dešti a postupném stmívání pokračujeme nejkratší cestou přes Tatry do Ždiaru, kde máme zamluveno ubytování v chatičce "U Vincka". Majitelé jsou velice příjemní, pan majitel dokonce taky jezdí na motocyklu a tak je hned o čem si povídat. I když nemůžeme využít venkovní gril kvůli dešti, užíváme si relaxu u krbu a pečení večeře na pánvi.
Při středečním rozbřesku se oblačnost protrhává. Bohužel ne na dlouho a předpověď se opět naplňuje. Před půl desátou se loučíme s majiteli chalůpky a opět v nepromocích vyjíždíme do Tricklandie ve Starém Smokovci. Jsme tam o víc jak půl hodiny před povinně rezervovaným vstupem ale lidí není až tak moc a personál nás pouští dříve. Hned na úvod nás pouští lávkou v rotujícím válci. Člověk by nevěřil, jak může padat z lávky jen kvůli točícím se obrazcům na pevné nepohyblivé lávce. Mně se točila hlava ještě dalších pět minut a musel jsem se snažit, abych nešel šejdrem i po koberci :-D Po prohlídce opět v dešti opuštíme Starý Smokovec a sjíždíme do Popradu. Chvilku se po Popradu motám než najdu benzinku. Opět se ukáže trochu sluníčko a tak jdou nepromoky dolů. Kousek za Popradem sjíždíme na dálnici abychom byli co nejdříve opět v salaši Krajinka na oběd. Cestou párkrát sprchne ale až v Litovském Mikuláši musím sjet z cesty abychm si opět navlékli pláštěnky. V salaši už je opět bez deště a včerejší záplavy návštěvníků o státním svátku se ve všední den nekonají. I tak je tu ale stále dost lidí a v restauraci si musíme k někomu přisednout. Po obědě si prohlédneme malé muzeum traktorů, nakoupíme čerstvé pečivo a pádíme k domovu pod zamračeným nebem už bez pláštěnek. Počasí sice nebylo nic extra ale nebylo to tak strašné a výlet jsme si parádně užili :-)