Slovenský Grob

Vesnici Slovenský Grob, vyhlášenou restauracemi s pečenými husami, nám doporučila kamarádka Irča už před pár lety. Tak proč neoslavit sv.Václava právě husou, že ?! :-) Vyjíždíme až ve čtvrtek v poledne, protože Evička musela ještě spočnou pro noční dvanáctce. Abychom si užili poslední pěkných dnů, jedeme na Slovensko přes Bílé Karpaty a první zastávku děláme u hradu Beckov. Po pozdním obědě v restauraci Kúria Beckov s nádherným výhledem na skály a na nich stojící hrad si jej jdeme prohlédnout cestou kolem starého židovského hřbitova. Odtud už jedeme do Slovenského Grobu, kam se dostáváme ještě za světla. Po ubytování v penzionu Grobský dvor si Evča vyzkouší výbornou pečenou husu přímo v restauraci penzionu. Bohužel v této restuarci mají štrůdl jen na objednávku a tak jdeme kousek dál do pivnice U zlatej husi, kde je taky dost plno a pěkný frkot. Tady už štrůdl mají ale nezvkyle nikoliv jablkový ale makový, tvarohový a hruškový ve vanilkové omáčce. Chutnalo to ale výborně !
V pátek dopoledne vyjíždíme k domovu s první zastávkou na nedalekém hradě Červený Kameň. Přes hezkou zahradu se dostáváme na nádvoří, odkud jdeme na akorát začinájící prohlídku. Vybavení hradu je opravdu překrásné a bohaté. Na parkovišti už máme na řidítkách pověšenou reklamu na motorkářskou restaurci v Doľanech, která je jen pár kilometrů od hradu. Restaurace je po trase a tak je další zastávka jasná. Já si dám můj oblíbený smažák, který je zrovna v meníčku za pouhých 3,50€. Evička jen srká kafe, protože si šetří volné místo na rybu na asi hodinu vzdálené rybářské baště ve vesnici Bašovce. Rýbárna je sice trochu zastrčená ale podaří se nám ji najít hned napoprvé. Tentokrát já žužlám jen sklenici a Evča si dává vynikající polévku Halászlé, prý nejlepší v životě, a pak specialitu líčka z candáta. Po jídle se krátce projdeme po areálu rybárny a pak spěcháme domů, abychom ještě stihli večerní Night Ride pořádanou prodejnou HD Ostrava. Moc jsme si ale nepomohli. Za Lidečkem se chvíli před námi vyvrátil kamion s obilím přes celou silnici a policajti nás kvůli zcela neprůjzedné silnici poslali zpět na Valašské Klobúky a přes Vizovice. Díky koloně a objížďce jsme tak nabrali hodinové zpoždění. Utrmácená Evča tak jela po návratu z výletu odpočívat domů, já se přioblékl a bez večeře pokračoval do Ostravy ... abych zjistil, že ani po delší době se nic nezměnilo a živelné kolony nejsou nic pro mě :-) :-)
Tenhle výlet se opravdu náramně podařil !!!

Kategorie a štítky

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka