Indiánské léto

Ve čtvrtek ráno vyjíždíme s Evičkou na další ročník orientačního závodu Vesnice na 4 písmena Východočeského chapteru SCRC, tento rok pod názvem Indiánské léto. Okreskami se dostáváme až k brnu, které projíždíme po dálnici abychom u Rosic zase sjeli na normální silnici. V Rapoticích zastavujeme na oběd, abych nás po zaplacení náhodou objevil Broman s Helčou, kteří se zde taky stavili na oběd. Pokračujeme dál společně, aby se Broman oddělil v Telči na návštěvu zámku a my s Evičkou pokračujeme do Staňkova, kam se celý den Evička těšila na rybu. Po večeři se vracíme asi 30 kilometrů zpěrt do Malého Ratmírova, kde se v rekreačním zařízení U kapličky akce koná. Tady už na nás bledé tváře čeká pravé indiánské přivítání ... a pak do půlnoci skvělá zábava s dlouholetými přáteli. pochopitelně až po Bakyho školení k zítřejšímu orientačnímu závodu.
V pátek ráno po snídani vyjíždíme postupně po deseti minutách do terénu ve skupinách po třech motocyklech. Postupně se střídají čtyři itineráře s různými typy orientačních map, které se už dlouhá léta používají při závodech veteránů. Jak bývá u Bakyho zvykem, občas se pěkně zapotíme díky chytákům, která nás učí číst "návody" až do konce a nedomýšlet si nevyřčené ... tedy v tomto případě nenapsané. Kolem šesté večer je všech sedm soutěžících skupin zpět v Ratmírově. Opět probíhá čilá zábava až do půlnoci. Není třeba žádného organizovaného programu, když je dobrá parta.
V sobotu ráno někteří odjíždějí domů za povinnostmi. Zbytek nás vyráží na vyjížďku vedenou Kuzmou. Zastavujeme na prohlídku hradu Landštejn a na slavonickém náměstí děláme přestávku na kafe, zákusky nebo zmrzku. Další zastávkou je muzeum britského královského letectva RAF. Bohužel mimo prázdniny je zavřeno a průvodce se nedá oblomit ani po telefonu. Pokračujeme tedy dál na pozdní oběd do Zájezdního hostince v Českém Rudolci. I přes velice početnou skupinu je jídlo rychle na stole. Po návratu do Kapličky probíhá vyhodnocení soutěže a opět se bavíme až do půlnoci ... no, v naší chatce to Evča s Helčou rozproudily u zbytku Božkova a tak jdeme spát až o půl druhé :-)
V neděli ráno odjíždíme k domovu. Já s Evičkou se u Jihlavy potkáváme s kamarádem Jirkou a Ditou. Jirka tam byl na třídní slezině a už předem jsme se domluvili na společné cestě domů. Příčinu podezřelého proklouzávání mého zadního kola v zatáčkách vysočanských okreskech jsem objevil v Boskovicích. Z neznámých příčin se mně povolil po několika tisících kilometzrech filtr motorového oleje a začalo mně lehce ukapávat pod motocykl. Nemaje žádného prostředku na utažení filtru jsem si naštestí vypomohl řemenem na přivázání batožiny na brašny a v klidu jsme dojeli až domů.
Klobouk dolů před pořadateli a především Bakymu, který s pomocí své Janičky věnoval tak obrovské množství času, aby pro nás připravil tolik zábavy.