Celonároďák SCRC Niesulice

Na pravidlené setkání SCRC, pořádané od roku 2000, vyrážíme s Evíkem už ve čtvrtek ráno. Čeká nás přes 500 kilometrů a protože se chcemee vyhnout rychlejší ale nezáživnější dálnici, není času nazbyt :-) V jesenickém Městu Albrechtice zastavujeme na občerstvení v místním obchodě a předjíždí nás naše valašská parta Bekošů s Jožkou a Mikovými. Potkáváme se na benzince před polskou dálnicí, pokecáme a dál jedeme opět sami. Ve snaze se vyhnout přestavbě silnice na dálnici před Zielonou Gorou si trochu zajíždíme po dálnici na Berlín a v podvečer jsme v kempu Kormoran Niesulice u jezera Nieslysz. Večerní zábava s českými i zahraničními kamarády trvá hluboko do noci.
V pátek dopoledne vyjíždíme s kamarády na menší soukromou vyjížďku do míst, na která míří jiné sobotní oficiální vyjížďky, které jsme si nevybrali. Nejdříve jsme navštívili muzeum vlaků ve městě Wolsztyn, kde jsme i poobědvali v malé ale velice příjemné hospůdce s rybami Fish Me s milou a rychlou obsluhou a výbornými rybami. Cestou děláme malou zastávku na zmrzku a pokračujeme směrem ke klášteru Boscikowo. Cestou děláme ještě zastávku na lehké občerstvení v zajímavé hospůdce ve vesničce Kalawa a pak pokračujeme dál do Swiebodzina k nejvyšší soše Krista na světě. Po nákupu v Tescu se vracíme do kempu, kde po chvíli probíhá oficiální zahájení srazu našeho motoklubu a společné focení na molu jezera.
V sobotu ráno vyjíždíme na jednu z oficiálních vyjížděk pořádaných poslkými organizátory srazu. Náš vedoucí kolony jede na enduru BMW GS, což dává na rozbitých místních cestách zabrat našim některým těžkým motorkám. Parta z cebtralu se tak radějo odpojuje na benzince a zbytek naší kolony pokračuje dál do podzemních chodeb bunkrů - Petla Borszynska. Část naší skupijny do podzemí nechce a tak si místo více než dvouhodinové prohlídky vyjíždí na oběd. Od bunkrů jedeme do Lagowa na předem domluvený oběd naproti zámku Joanitů. Zatímco obědváme, ti nasycení vystoupali na vrchol věže zámku. Odtud část z nás pokračuje znovu k soše krista a zbytek míří rovnou do kempu. No, o moc rychlejší nebyli a navigace je navedla takovou cestou, že mněli radost opět jen enduristi :-) Po návratu a schůzi oficírů jednotlivých chapterů pokračuje večerní program plný hudby a zábavy.
V neděli ráno se pomalu všichni rozjíždíme do svých vzdálených domovů. Já s Evíkem jedeme tentokrát po okreskách až do Wroclawi a po krátkém úseku dálnice opět přes Jeseníky domů. Počasí nám vyšlo, za celou dobu pršelo jen v pátek v noci. Za sebou plno kilometrů, zábavny s přáteli a nově objevenými místy ... hezký prodloužený víkend :-)