Slovenská Route 66

V pátek v poledne vyjíždíme na již šestý ročník jízdy po slovenské cestě 66. Ve Vsetíně se setkáváme s kamarádem Rossem a jeho přáteli z ostravského HOGu. V Trenčíně ještě čekáme na opozdilce. Ross vybírá cestu necestu, klikatice občas s horším asfaltem ale o to menším provozem a krásným okolím. Takže si teplíčko užíváme a spokojeně klopíme do zatáček .... Do kempu v Hokovcích u hranic Slovenska s Maďarskem přijíždíme v podvečer. Na místě nás poněkud překvapuje výše vstupného, kdy z původně avizovaných 10 € platíme celkem 23 € jakože včetně spaní v kempu. Při srovnání se vstupným na běžných motosrazech je to výrazně vyšší částka a jinak žádná speciální hitparáda ;-) No, co už .... večer si každopádně užíváme s pivem a dovezeným kvalitně destilvaným občerstvením ( ty gumové langoše z mikrovlnky se vážně jíst nedaly ! :-D ).
V sobotu ráno vyjíždí dlouhá kolona v doporovdu policistů kolem desáté hodiny po slovenské silnici 66 vedoucí od maďarských hranic přes Zvolen a Banskou Bystricu až téměř do Popradu, odkud má kolona púokračovat dál do Tatranské Lomnice. Kolonu na cestě i tento rok zastavuje skupina několika policejních aut a dává výběrově motorkářům dýchat. Všichni prý prošli :-) My se vydáváme spolu s několika dalšími motorkáři za hlavní kolonou až po několika minutách vedení prešovským chapterem HOGu. Dokonce se nám daří míjet překvapenou squadru policistů na odpočívadle, kteří nás ani nestihnou zastavit na fúkačku :-) Za Zvolenem se naše parta od kolony odpojuje a jedeme se naobědvat do restaurace Grajčiar. Vařili opravdu dobře a při zaplněné restauraci bylo jídlo i dost rychle. Jen na chudáka Luboše zapomněli a dostal se ke své porci až jsme my ostatní dojedli .... tož, občas se holt nedaří ;-) Naše malá skupinka šesti motocyklů pak dál pokračuje po šedesátšetce až do Popradu, kde si Ross kupuje spacák. Ten svůj zapomněl doma a v Tatrách bude veče určitě větší zima než v na jihoslovenské rovině. Dokupujeme pak proviant mna večer a nedělní ráno a pokračujeme na Štrbské pleso. Já s Evíkem okoukneme jen okraj plesa a vracíme se na wecko a nějakou papku. Ostatní si pak dávají kolečko kolem plesa. Do kempu v Tatranské Lomnici přijíždíme kolem sedmé večer. Kemp je to vcelku hezký a hlavně nad kempem tyčící se tatry jsou impozantní. Za vůně grilovaných klobás a steaků, živé hudby a kvalitního moku se probojujeme až k závěrečné tombole. Kromě Rossových lístků máme ještě asi dvacítku dalších, promočených od sousedního opuštěného stolu. Nakonec se nám daří vyhrát hlavní cenu !!!! Teda aspoň na chvíli, než se ukáže že naše číslo je na červeném lístku menší, než to vylosované a nemá za číslem tečku ... ale pocit to byl aspoň chvilu fajný ! :-D Kolem půlnoci se pomalu vytrácíme postupně do stanů ... a teploměr mně na motocyklu ukazuje asi tři stupně nad nulou. V motorkářských kapsáčích je mi ale v obyčejném spacáku i tak teplo. Jen mám ráno od chráníčů otlačené kyčle nafukovací karimatce navzdory :-D
V neděli pak Ross s ostatními plánuje jízdu přes Vrútky a oblívbený steakhouse. Já s Evičkou proto vyjíždíme o chvilku dříve a vydáváme se přes hory a doly. Chvilka deště mezi Tatrami a Liptovským Mikulášem nám dobrou jízdu nezkazí. Po obědě v kolibě Holica nad Zubercem pokračujeme dál k Oravské přehradě. Tam si dělám menší zajížďku přes Polsko a vracíme se zpět přes Námestovo k Oravské Lesné a Staré Bystrici, kde si dáváme menší přestávku u místního orloje. Máme štěstí, blíží se druhá hodina a vidíme tak dřevěné pohyblivé figurky orloje v plné kráse. Kratší cesta přes Čadcu a Klokočov nám sice cestu domů urychlí ale Evička má pěkně nadrcenou prdelku z rozbité cesty. Prý příště raději zajížďku přes Žilinu a Bytču :-)
Tož fajný výlet to byl a dobrá parta zajistila i skvělou zábavu .-)