Cesta kolem republiky

S kamarádem Broňasem jsme se vydali na cestu kolem republiky. Podobnou trasu jsem už jednou před lety jel ale opačným směrem. Bohužel jsem si zapomněl vzít můj kapesní foťák, kterým fotím za jízdy a tak plno nádherných cest lesem a loukami na hřebenech hor zůstalo nezanamenáno :-(
Ve středu jedeme kolem slovenských a rakouských hranic do městečka Jemnice, kde nás přivítali Broňasovi kamarádi Martin s Míšou. Skvěle se o nás postarali, až nemohly břůška usnout :-)
Ve čtvrtek míříme zpět k hranicím a projíždíme přes Javořičskou vrchovinu, Třeboňsko, Novohradské hory a Šumavu až do kempu Babylon. Kemp je poloprázdný a klidný.
V pátek brzy z rána pokračujeme dál přes Český a Slavkovský les do Krušných hor. Cestičky přes hory jsou místy dost hrbolaté ale krásné klikaté úseky s novým asfaltem bez živé duše nám to drkotání vždycky nějak vynahradí. Celkem se daří a večer se dostáváme až do na Děčínsko do autokempu Pod císařem ve vesničce Ostrov ( u Tisé ). Kemp se nachází mezi nádhernými horami a je proto plný horolezců a také dětí z tábora. Díky nim si musíme chvilku počkat na večeři ale dobrá kuchyně stála za to. Usínáme opět utahaní jako kočky po desáté večer.
V sobotu ráno vstáváme už po páté ráno. Kolem to nějak bouří a tak se raději balíme. Po šesté hodině udělají naše výfuky při odjezdu trošku budíček. Především milým sousedům z Německa, kteří se vesele a hlasitě bavili u ohně těsně nad naší plachtou hluboko přes půlnoc. Míříme ze začátku po dálnici k Praze a pak k Brandýsu n.L., kde je motosraz našich kamarádů spojený se srazem amerických vozidel. Těch se přes den sjelo kolem osmdesátky. Po poledni přijíždějí naši kamarádi Honza s Olinkou a Luboš. Po páté hodině pak všichni společně vyjíždíme na chatu Honzova kamaráda ve vesničce Hrubá Skále. Po grilovačce plkáme skoro do půlnoci.
V neděli ráno vyjíždíme opět časně z rána. My s Broňasem opět k hranicícm a ostatní kratší cestou domů. Proti středeční 37 stupňům se dost ochladilo a my jedeme lehce zmrzlí při dvanácti stupních přes Krkonoše, Broumovskou vrchovinu, část Orlických hor, polské Gory Bystrizckie, pod Kralickýcm Sněžníkem do Jeseníků. V Brankách před Hradcem nad Moravicí nás bohužel zastavuje vážná nehoda motocyklu a auta. Obracíme se a oklikou si zajedeme ještě na pití do motobaru U Hanky v Bravanticích. Cestou z motobaru nás ještě ve Studénce nasere jeden mladý cyp, tuším ve Fordu. Z města vyjíždí nezvykle pomalu, párkrát nás postříká vodou z ostřikovačů a projíždí první dvě zatáčky v protisměru. Když ho nakonec předjedeme, zastaví Broňas na první křižovatce a chce pitomce zhulákat. Ten nás ale objíždí a opět v protisměru vyjíždí z vedlejší silnice na hlavní. Tož dobrý kokot !!! Na benzince v Rožnově dá ještě Broňas jednu kouřovou, loučíme se a hurá domů do sprchy :-)